PhoneLink AB sparar uppgifter om kunder i syfte att kunna fullgöra garantiåtaganden, göra utskick av nyheter samt enkätundersökningar om kundnöjdhet.
. Retur och Reklamation
. Vi rekommenderar dig att läsa igenom våra köp-och leveransvillkor innan du utför en retur / reklamation.
. ÅNGRÄTT-RETURER
Hos oss har du alltid trettio (30) dagars ångerrätt. Du som konsument har rätt att undersöka produkten varsamt, se till att inte skada produkten eller förpackningen mer än vad som krävs för att undersöka den.
Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 30 dagar återbetalas hela beloppet minus fraktkostnaden, du står själv för fraktkostnaden vid retur. Vid ångerrätt/öppet köp ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss. Det är viktigt att ytter emballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Om produkten eller förpackningen påverkats mer än vad som krävs för att undersöka produkten förbehåller vi oss ett avdrag på återbetalningen som motsvarar värdeminskningen på produkten.
. Reklamation
Reklamation till PhoneLink ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäcktes, dock senaste inom 24 månader från det att varan mottagits. PhoneLink förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, eller ombesörja omleverans av varan och i sista hand återköp. Endast ursprunliga fel omfattas av reklamatinsrätten, reklamationsrätten omfattas t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig en svarspostadress för fri returfrakt. PhoneLink har ingen möjlighet att i efterhand ersätta kostnaden för returfrakt om du väljer att skicka reklamationen utan att först ha kontaktat oss.
Köpinformation
Din order skickas från vårt lager i Linköping. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår kundservice för att om möjligt ändra din order.
Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Frakten är för närvarande gratis.
. Garanti
Enheten säljs med 24 månaders garanti om inget annat anges. Om du skulle uppleva några tekniska problem under garantiperioden, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att lösa problemet. Garantin täcker alla defekter i material, utförande och tekniska problem, men gäller inte skador orsakade av missbruk eller olyckor. Batterihälsan på våra enheter är alltid minst 100% vid leverans om inget annat anges. Batteriet i alla enheter vi säljer omfattas av 12 månaders garanti. Enheter som utsätts för vatten- och fuktskador omfattas inte av garantin. Detta gäller alla våra enheter på webbplatsen. Vi strävar efter att ge dig den bästa möjliga upplevelsen med våra produkter.
. Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar på lagerförda varor. Vi skickar alla produkter som är beställda före klockan 12 redan samma dag om beställningen utförs på en arbetsdag. Fraktkostnaden är för närvarande gratis. Under högsäsong och andra tillfällen med ovanligt hög belastning kan det ta något längre tid . Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Du finner information kring aktuell lagerstatus för varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat email. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vi kan inte erbjuda någon ersättning på grund av en leveransförsening. Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.
Outhämtade paket/felaktig adress
Försändelser som levereras till utlämningsställe ligger kvar där i 7 dagar innan de returneras tillbaka till oss. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen pga okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 120 kr för att täcka fraktkostnaden.
. Leveranssätt & ansvar
Vi erbjuder följande fraktsätt:
Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 7 dagar från ankomstdatumet.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
. Kvalitet och Skick
.De utbytta delarna i de mobiler vi säljer som har genomgått en serviceprocess håller hög kvalitet och motsvarar originaldelar samt uppfyller tillverkarens säkerhetsfuntioner. De flesta återförsäljare som säljer renoverade mobiler kan ett meddelande visas i inställningarna under Servicehistorik, där det framgår att bytta delar inte kan verifieras som original, men det gör inta våra enheter eftersom de uppfyller Apples säkerhetsfunktioner som identifierar och validerar komponenter för att säkerställa att de är äkta och kompatibla. Om en komponent inte kan verifieras, kan enheten markera den som okänd för att skydda användaren från potentiella problem. Batteriet har samma kapacitet som ett nytt originalbatteri, och du kan som vanligt se batteriets hälsa under Inställningar → Batteri → Batterihälsa.